+48 696 134 990
Technika PDR (Paintless Dent Repair) zrewolucjonizowała podejście do napraw nadwozi
– pozwala usuwać wgniecenia bez konieczności lakierowania.
Choć brzmi prosto, to w rzeczywistości każde auto może stanowić inne wyzwanie, w zależności od marki, modelu, a nawet konkretnego rocznika.
Dlaczego?
Sprawdź, co wpływa na różnice w pracy technika PDR i jak przygotować się do naprawy różnych pojazdów.
Nie każda karoseria to ten sam materiał. W zależności od marki, producent może używać:
stali klasycznej – twarda, ale podatna na odkształcenia,
stali wysokowytrzymałej (AHSS) – cieńsza, ale mocniejsza, trudniejsza w obróbce,
aluminium – lekkie, ale bardziej sprężyste i wymagające precyzyjnego podejścia,
kompozytów i paneli hybrydowych – często spotykane w autach premium, trudne lub wręcz niemożliwe do naprawy metodą PDR.
👉 Przykład: Wgniecenie na masce Forda Focusa z klasycznej stali usunie się szybciej niż podobne na aluminiowych drzwiach Audi A8.
Producenci stosują różne konstrukcje wnętrza drzwi, masek czy błotników.
Dla technika PDR kluczowe jest uzyskanie odpowiedniego dostępu do miejsca wgniecenia.
Samochody azjatyckie (np. Toyota, Honda) często mają prostszą konstrukcję drzwi – dostęp do wgnieceń jest łatwiejszy,
Auta niemieckie klasy premium (BMW, Mercedes, Audi) mogą mieć wielowarstwowe wzmocnienia, co znacznie utrudnia pracę,
SUV-y i pojazdy użytkowe mają często grubsze panele – potrzebne są inne narzędzia i większa siła.
🛠️ Czasem do usunięcia jednej niewielkiej wgniotki trzeba zdemontować pół wnętrza auta!
Choć PDR nie ingeruje w lakier, to stan i elastyczność powłoki mają ogromne znaczenie. Różne marki stosują inne mieszanki lakierów i grubości warstw.
Japońskie lakiery bywają cieńsze – podatniejsze na pęknięcia przy rozciąganiu,
Niemieckie marki stosują grubsze, bardziej odporne powłoki,
Amerykańskie auta mogą mieć niestandardowe lakiery, szczególnie w edycjach specjalnych.
🧪 Wiek lakieru, ilość poprawek lakierniczych lub wcześniejsze naprawy wpływają na końcowy efekt PDR.
Tak – ale nie każde w tym samym stopniu.
Dobry technik PDR zawsze analizuje:
✅ materiał i grubość blachy,
✅ rodzaj i położenie uszkodzenia,
✅ markę i model auta,
✅ łatwość dostępu do miejsca naprawy,
✅ historię lakierniczą pojazdu.
Niektóre marki i modele wymagają więcej doświadczenia, specjalistycznych narzędzi lub dłuższego czasu pracy.
Ale to właśnie elastyczność i precyzja czynią PDR tak skuteczną i cenioną metodą!
Choć zasady techniki PDR są uniwersalne, każde auto to indywidualna historia. Marka, materiał, konstrukcja i lakier wpływają na wybór narzędzi, czas naprawy i ostateczny efekt.
Dlatego warto korzystać z usług doświadczonych specjalistów PDR, którzy potrafią dobrać odpowiednie metody i zadbać o najwyższą jakość
– bez ryzyka i kompromisów ✨
KONTAKT
Usuwanie Wgnieceń PDR
Najczęściej działamy lokalnie:
Kraków i okolice
+48 696 134 990
ponypdr.biuro@gmail.com